Signat un acord per l’ERO de CaixaBank

CCOO aconsegueix que no hi hagi acomiadaments forçosos, mobilitats forçoses, ni retallades salarials

CCOO ha aconseguit aquesta nit arribar a un acord amb la direcció de CaixaBanc que permet:

• La no-aplicació de la reforma laboral (acomiadaments forçosos a 20 dies per any amb el màxim d’1 any).
  • Zero retallada salarial: es manté el concepte salarial d'”ajuda per fills” com fins ara.
  • 700 rescissions voluntàries de contracte.
  • No hi haurà mobilitats forçoses, sent només voluntàries.
  • Compromís de reunió durant el mes de gener del 2016 per negociar un pla de desvinculacions incentivades que seria efectiu el 2016.
  • Compromís d’agilitzar el retorn del personal mobilitzat.

Qui afecta aquest ERO?

L’ERO afecta la plantilla de 17 províncies que la direcció entén que estan amb excedent de personal, així com el personal mobilitzat amb dret de retorn a aquestes. Aquestes províncies són:

Sevilla

Huelva

Múrcia

Las Palmas

Còrdova

Navarra

Guadalajara

Alacant

Santa Cruz Tenerife

Burgos

Saragossa

València

Màlaga

Granada

Cadis

Almeria

Totals excedents

1.163

D’aquesta manera s’han aconseguit establir una sèrie de mesures voluntàries previstes en diferents blocs en funció del col·lectiu afectat per a cadascuna d’aquestes províncies afectades, millorant substancialment les propostes de la direcció:

• Col·lectiu A: persones nascudes el 1958, 1959 i 1960 o anteriors (57, 56 i 55 anys d’edat el 31/12/2015).
  • Col·lectiu B: persones nascudes el 1961 i 1962 (54 i 53 anys d’edat el 31/12/2015).
  • Col·lectiu C: persones nascudes el 1963 i posteriors.
  • Mobilitat geogràfica voluntària.

També s’aconsegueix avançar en prejubilacions i en el retorn del personal mobilitzat.

Prejubilacions

CCOO ha insistit en tot moment que la millor manera de renovar la plantilla és acordar un bon programa de prejubilacions; en aquest acord s’ha aconseguit incorporar el compromís de fer una reunió durant el mes de gener del 2016 per negociar un pla de desvinculacions incentivades que seria efectiu el 2016.

CCOO té clar que cal arribar a signar un compromís per a les generacions nascudes el 1958, 1959 i 1960.

Personal mobilitzat

CCOO aconsegueix incorporar el compromís de la direcció d’agilitzar el retorn del personal mobilitzat, i seguirà pressionant perquè sigui al més ràpid possible.

En els següents enllaços podeu accedir al resum del contingut de l’acord i al text complet de l’acord:

Accedeix aquí al resum de les condicions de l’acord.