Volem sentir la teva veu!

Assemblea sindical oberta jove

L’Assemblea sindical oberta ens ha de servir per analitzar allò que hem fet bé, fer autocrítica d’allò que nohem fet bé, i treure propostes i conclusions per millorar i canviar tot allò que considerem.

L’1 de maig va començar un procés de debats que ens duran a una gran Assemblea sindical oberta general a principis de novembre. Acció Jove hi participarem fent una Assemblea jove aquest 20 de juny. Serà un procés participatiu i obert, i per participar el el qual no és necessari estar afiliat o afiliada .

L’assemblea durarà un matí, la farem al local sindical de Via Laietana, i serà dissabte 20 de juny, de 10 a 14 h.

De què parlarem? El debat serà obert, però algunes de les preguntes que ens farem seran:

Com tenir més presència? Quines decisions s’han de consultar als afiliats i afiliades? Nous espais de participació? Quin paper ha de jugar el sindicat en les reivindicacions i els moviments socials? Com organitzar els col·lectius que tenen més difícil l’accés al mercat de treball com els i  joves, nois i noies, i les persones en situació d’atur? Que és el més prioritari: augmentar salaris, reduir jornada, l'estabilitat laboral, millorar les condicions de treball, la promoció professional...? Com garantir la igualtat entre homes i dones en el món laboral? Com facilitar que tothom pugui participar en la negociació del seu conveni? Cal buscar altres formes de lluita per defensar les nostres reivindicacions més enllà de la vaga? Està justificat rebre subvencions institucionals  en reconeixement del paper social que juga el sindicat?

Volem un sindicat millor, més fort, més cohesionat i amb més representació. Aquest debat ha de servir per redefinir-nos, per veure què i com hem de canviar. La participació és importantíssima, i com a joves hi tenim un paper fonamental. El sindicat està representant els nostres interessos degudament? Si podria fer-ho millor, què és el que hauria de canviar?

Vine, ajuda’ns a ser més útils!   Si tu hi participes, CCOO avança!

11/06/2015