CCOO convoca mobilitzacions contra la direcció d’eDreams

Pràctiques antisindicals

CCOO impulsa mobilitzacions contra la direcció de l’agència de viatges eDreams. El motiu principal és el recent acomiadament de treballadors per baix rendiment. No obstant això, CCOO considera que aquí s’hi afegeix l’intent de la direcció per minvar el pes dels sindicats.

El pròxim dimecres 3 de juny, els gairebé 1.000 treballadors d’eDreams Odigeo de la seva seu central de Barcelona estan convocats a sortir al carrer per protestar per l’acomiadament de dos treballadors.

El conflicte laboral a eDreams suma un nou capítol. CCOO ha convocat una jornada de protesta a les portes de les oficines de Barcelona. Es tracta de la primera vegada en la història d’aquesta agència de viatges que els representants dels treballadors surten al carrer a protestar. La concentració es produirà el 3 juny, a la plaça del Carbó del Moll de Barcelona (World Trade Center), a les 17.45 h.

El 28 d’abril es van convocar eleccions sindicals a eDreams International Network i l’empresa va acomiadar dos treballadors, justament els dos que es presentaven. El motiu adduït per l’empresa va ser per baix rendiment, però hi havia un informe del seu superior que deia just el contrari. Per això CCOO ho ha denunciat demanant acomiadament nul. Hi ha un altre acomiadament, en aquest cas d’eDreams Vacances, fa dos mesos, també pendent de judici, on va haver-hi represàlies per promoure eleccions sindicals.

Els gairebé 1.000 treballadors d’eDreams Odigeo a Barcelona estan repartits en dues empreses: eDreams Vacances, amb 400 empleats, i eDreams International Network, amb una plantilla que supera els 500. La primera compta amb una representació sindical de 13 delegats de CCOO. El problema ha sorgit quan eDreams International Network va iniciar el procés d’eleccions per tenir representació sindical.

A més de la readmissió d’aquests acomiadats, la concentració del 3 de juny demana també que l’empresa deixi de posar traves a les eleccions sindicals. En aquest sentit, aquest dijous 28 de maig ha tingut lloc una reunió sindical per convocar la mesa electoral. La previsió és que les votacions es produeixin entorn del 3 de juliol. L’empresa va intentar impugnar aquestes eleccions, però l’arbitratge ha donat la raó a la part laboral.

D’altra banda, la patacada que s’ha donat en borsa el grup eDreams Odigeo i els resultats econòmics obtinguts -que segons l’empresa no han aconseguit els objectius- ha propiciat que aquest any els treballadors no hagin cobrat un bo anual, que se situa entre els 2.000 i 5.000 euros, segons el càrrec. Aquesta situació a Espanya d’eDreams Odigeo se suma als més de 100 acomiadaments que han tingut lloc a França.

Barcelona, 29 de maig de 2015