Una sentència reconeix el dret dels delegats sindicals a rebre la mateixa informació que els membres del comitè d’empresa

Segons la sentència, l’empresa demandada va exercir una conducta antisindical

Una sentència del Jutjat Social núm. 22 de Barcelona considera conducta antisindical el fet que una empresa no aporti als delegats i delegades sindicals la mateixa informació que reben els membres del comitè d’empresa, encara que els delegats i delegades no formin part d’aquest comitè.

La sentència en qüestió és conseqüència de la denúncia posada per un treballador, delegat sindical de CCOO en una empresa dedicada a la gestió d’instal·lacions esportives, que no pertanyia al comitè d’empresa, i que va demanar una documentació a l’empresa que aquesta li va negar, argumentant que li podia demanar als seus companys representants en aquest òrgan de representació unitària.

La sentència declara la nul·litat de la conducta de l’empresa per vulneració de la llibertat sindical; li ordena el cessament de la seva conducta antisindical i la condemna al lliurament de la documentació demanada pel delegat sindical i al pagament d’una indemnització de 3.200 euros en concepte de danys morals.

La demanda va ser interposada pel Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de maig de 2015