CCOO de Catalunya considera que la ciutadania demana canvis

Valoració del sindicat davant del resultat de les eleccions municipals del 24 de maig

CCOO de Catalunya valora que el resultat de les eleccions municipals celebrades a Catalunya el passat 24 de maig han expressat la voluntat ferma de la ciutadania de rebuig de les polítiques actuals i a favor d’un canvi profund en les polítiques i en les formes de governar.

El rebuig a les polítiques d’austeritat, retallades i privatitzacions ha estat expressat clarament per la ciutadania arreu de l’Estat, unes polítiques que han suposat un gran patiment per a la majoria de la població i que han generat atur, pobresa i desigualtats.

Aquestes eleccions han suposat igualment una impugnació a les formes de governar, a la corrupció generalitzada, a la supeditació de les institucions als interessos dels poders econòmics i financers, i a unes maneres de governar autoritàries i antidemocràtiques que ens recordaven massa a èpoques passades.

La ciutadania exigeix canvis i les eleccions són una oportunitat perquè els nous governs prioritzin els interessos de les persones front els interessos privats; per revertir les polítiques de retallades i privatitzacions; per donar veu a les persones i a la capacitat de decisió en tot allò que els afecta.

Pel que fa a Catalunya, el sindicat considera que les eleccions han deixat palesa una impugnació clara a les polítiques de retallades i privatitzacions i que la ciutadania vol que els temes socials acompanyin el debat nacional.

CCOO de Catalunya considera que les expectatives que s’obren a partir del 24 de maig han de permetre avançar en unes institucions més democràtiques, transparents i participatives que tinguin per objectiu la reducció de les desigualtats i l’eradicació de la pobresa i l’exclusió social.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de maig de 2015