CCOO de Catalunya demana la no-instrumentalització partidista de la immigració

Davant de l’apropament de diferents convocatòries electorals

El Comitè Sindical de Prevenció del Racisme i la Xenofòbia del sindicat considera que drets de ciutadania, igualtat d’oportunitats i dret de vot representen el principal repte d’una societat inclusiva i igualitària.

Davant de l’apropament de les diferents convocatòries electorals previstes per als propers mesos, hem pogut constatar la deriva xenòfoba i populista de determinats discursos i l’ús partidista de la immigració que fan determinades forces polítiques en la seva estratègia electoral.

Així, veiem com proliferen els discursos que culpen les persones immigrades de la crisi econòmica i de les retallades socials, i que demanen que se’ls retirin les prestacions o es prioritzi “els de casa”, oblidant que aquestes persones també pateixen greument les conseqüències d’aquesta crisi, atesa la seva situació de vulnerabilitat legal, econòmica i social. Però també s’oblida l’aportació positiva que ha fet la immigració a les arques de la Seguretat Social amb les seves cotitzacions, o que les persones immigrades també paguen el seus impostos, com la resta de la ciutadania. I molt especialment, obliden que aquests ajuts socials o prestacions no són concessions humanitàries, sinó que tenen a veure amb el dret a la igualtat. Malauradament, no és casualitat que en moments de restriccions econòmiques es promoguin també retallades de llibertats i de drets, que afecten especialment els col·lectius més febles i vulnerables.

És per això que, des del Comitè Sindical de Prevenció del Racisme i la Xenofòbia de CCOO de Catalunya, volem denunciar els intents de determinades forces polítiques catalanes d’instrumentalitzar la immigració per motivacions electorals, fet que afecta negativament la convivència i la cohesió social, i encoratgem el conjunt de la societat catalana a comprometre’s a lluitar contra aquesta instrumentalització i contra la proliferació dels discursos xenòfobs i racistes.

Al mateix temps, fem una crida a totes les forces polítiques catalanes, i al conjunt de la societat, a treballar per superar els esculls legals que impedeixen que una part molt important de la nostra societat no tingui reconegut el seu dret de vot -el seu dret a escollir i a ser escollit- cosa que comporta un importantíssim dèficit democràtic i posa en qüestió el mateix estat de dret.

Davant d’aquells que ens volen dividir i que posen en perill la convivència i la cohesió social, els hem de recordar que som un sol poble; un poble plural i divers, que treu la seva força d’aquesta mateixa diversitat i pluralitat. Drets de ciutadania, igualtat d’oportunitats i dret de vot representen el principal repte d’una societat inclusiva i igualitària.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de maig de 2015