El govern ha iniciat formalment el procediment que permetria la jubilació anticipada de la policia local

El Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, ha donat ordre a l’inici d’aquests treballs que permetran ben aviat incloure als policies locals en aquesta normativa. Aquesta mitjana afectarà un col·lectiu de més de 70.000 treballadors del nostre col·lectiu.

Procediment per incloure als Policies Locals: La normativa permet la bestreta de l’edat mínima exigida per jubilar-se solament a col·lectius que desenvolupin activitats els treballs de les quals siguin de naturalesa excepcionalment penosa, tòxica, perillosa o insalubre i acusin elevats índexs de mortalitat, a través de l’establiment de coeficients correctors.

Per a això, el ‘RD 1698/2011, estableix el procediment general per establir coeficients reductors i anticipar, l’edat de jubilació en el sistema de Seguretat Social’ assenyala l’elaboració d’estudis.

Així, la Direcció general d’Ordenació de la Seguretat Social analitzarà l’establiment d’aquests coeficients, mentre l’Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball i per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, sobre sinistralitat de la tasca dels agents locals.

Situació a Catalunya: Encara que alguns ajuntaments catalans s’han negat a col·laborar en aquest projecte no facilitant informació necessària, Des de l’Agrupació de Policia de CCOO volem agrair el treball a la majoria de corporacions locals, que si han col·laborat en el projecte de la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social i de la Federació Espanyola de Municipis.

La Plataforma de Policies Locals i Autonòmics, formada per CCOO i les principals forces sindicals, representen a més del 95% dels efectius policials a escala estatal. Des de fa anys s’està lluitant per aconseguir aquesta reivindicació històrica per una qüestió de dignitat professional, que altres cossos policials ja tenen reconeguda.

Els policies tenen una mitjana d’edat molt alta, per la qual cosa des de fa anys ja es ve sol·licitat al Govern que reguli un avançament en l’edat de pas a segona activitat o la situació de retir dels agents. Encara així, són molts els policies que es veuen obligats a seguir patrullant els carrers, davant la falta de llocs de segona activitat.