Darrera sessió al “Speakers’ Corner” de CCOO amb el llibreter de Negra y Criminal Paco Camarasa, amb la xerrada “Classe obrera i sindicalisme en la transició política espanyola: la mirada del detectiu Carvalho i la de Manuel Vázquez Montalbán”

Demà dimecres, 29 d’abril, a les 18.30 h, al Museu d’Història de Catalunya, en el marc de l’exposició dels 50 anys de CCOO de Catalunya

En la commemoració del 50 aniversari de CCOO de Catalunya, s’organitzen les sessions al “Speakers’ Corner” a l’exposició “CCOO 50 anys d’història de Catalunya (1964-2014)” que acull el Museu d’Història de Catalunya fins el 3 de maig. Són una sèrie de xerrades sobre passat, present i futur del moviment sindical.

La quinzena i última edició del cicle de conferències d’ Speakers’ Corner es farà demà dimecres, 29 d’abril, a les 18.30 h al Museu d’Història de Catalunya (Plaça Pau Vila, 3, Barcelona), i intervindrà el llibreter Paco Camarasa.

Paco Camarasa ens parlarà sobre el significat i les raons de la renovació de la novel•la negra a partir de l’obra de Manuel Vázquez Montalbán. El cicle novel·lístic de Vázquez Montalbán sobre el personatge del detectiu Pepe Carvalho es pot considerar una crònica de la transició política espanyola. L’anàlisi social de Montalbán fa referència a la classe obrera i al paper del moviment obrer, interpel·lant-se amb CCOO.

Presentarà l’acte Michael Eaude, escriptor i autor del llibre “Con el muerto a cuestas: Vázquez Montalbán y Barcelona”.

La invitació de demà es pot consultar a internet:

Barcelona, 28 d’abril de 2015

agenda: dimecres 29 d’abril de 2015