CCOO denuncia que continuen els acomiadaments al Centre Mèdic Delfos

Concentració de protesta el proper dijous 30 d’abril

L’any 2011, un ERO al Centre Mèdic Delfos va deixar al carrer a 68 treballadors i treballadores, i es va desmantellar el servei d’Urgències, amb 15 acomiadaments més. El passat estiu van ser altres 15 i ara els va tocar el torn a diverses persones més. En tres dies, entre el 17 i el 20 d’abril, han estat acomiadats 10 treballadors i treballadores.

L’empresa argumenta tots els acomiadaments per causes econòmiques, però alhora es nega a donar la informació, balanços i auditories, comptes de resultats i d’explotació, etc.. que ha de sustentar aquests acomiadaments.

En repetides ocasions el comitè d’empresa ha denunciat la falta de transparència, la subjectivitat i arbitrarietat amb la que actua la direcció de l’empresa.  Els treballadors es veuen forçats a recórrer els acomiadaments al jutjat social, amb el consegüent perjudici emocional i econòmic.

Paral·lelament, s’incrementa considerablement el nombre de comandaments directius, els salaris dels quals encareixen els costos de personal, encara que la seva activitat és absolutament improductiva i encareix de forma considerable aquests costos.

La falta de personal, a la qual una vegada i una altra condemna la direcció d’empresa a la plantilla del Centre Mèdic Delfos, té una influència  definitiva en la qualitat assistencial i en les càrregues de treball que s’empitjoren substancialment amb aquestes mesures.

El passat dia 23 d’abril es va convocar una manifestació a l’entrada de Centre Mèdic Delfos amb l’objectiu d’aconseguir la readmissió dels companys acomiadats i pel futur de l’ empresa lligat als llocs de treball de 300 famílies. CCOO considera que es pot i s’ha de permetre que les mesures empresarials afectin sempre al personal assistencial.

Com a protesta d’aquesta situació el comitè d’empresa del Centre Mèdic Delfos ha convocat una concentració a Delfos pel dijous, 30 d’abril de 09:30h a 11:30h, on es demanarà la readmissió  dels 10 treballadors acomiadats. La Concentració tindrà lloc a l’Avinguda Vallcarca, 149-151, de Barcelona.

Per a més informació:

Jaume Gabarró, secretari general de la Fed. de Sanitat de CCOO de Catalunya. Tel. 619 739 258

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 27 d’abril de 2015