CCOO i UGT denuncien el bloqueig del Conveni d’acció social

Les patronals del sector social proposen precaritzar més les condicions de treball

Després de més de dos anys de negociació, la postura de les patronals del sector social continua sent restrictiva, en un moment en què el sector veu incrementada la seva dotació pressupostària, segons dades del Departament de Benestar i Família.

Els professionals del sector pateixen el quart any consecutiu de congelació salarial, amb la qual cosa acumulen una pèrdua de poder adquisitiu de prop del 7% sense possibilitat de ser mínimament compensada en els propers anys. Les patronals plantegen una proposta salarial de mínims inassolible per la part sindical i condicionada a la pèrdua d’altres drets consolidats:
2015: congelació salarial
2016: 0,2%
2017: 0,4%
2018: 0,6%

Quant als 3 dies de lliure disposició perduts el 2010, els sindicats plantegem la recuperació immediata d’aquests dies com una qüestió de primera necessitat per a la salut dels treballadors i treballadores, en un sector on es treballa amb una forta exigència emocional i personal que no es veu gens reconeguda ni per les empreses ni pel conjunt de la societat.

CCOO i UGT no entenem la manca de voluntat de les patronals per recuperar millores de condicions de treball perdudes per l’esforç dels treballadors i treballadores en benefici de la viabilitat dels projectes socials. Denunciem la manca de sensibilitat empresarial envers les necessitats del col·lectiu de professionals d’un sector que presumeix que el primer són les persones.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 d’abril de 2015