Els màxims representants de les organitzacions de la societat civil que aglutinen la plataforma Pacte per a la Indústria a Catalunya han reafirmat el seu compromís per a un rellançament de l’activitat productiva, demanant a les institucions instruments i polítiques amb consens a Catalunya.

El Pacte per a la Indústria a Catalunya, subscrit fa poc més de dos anys per sindicats, organitzacions patronals, col·legis professionals i universitats, reafirma la necessitat de situar la indústria al centre de l’economia catalana. Per a fer créixer la productivitat, reduir l’atur i corregir les desigualtats, Catalunya necessita un rellançament industrial que, sota els nous paradigmes tecnològics i de sostenibilitat, superi els reptes i les febleses de la nostra economia.

El Pacte per a la Indústria demana superar el caràcter conjuntural i les actuals limitacions pressupostàries de les polítiques industrials. Proposa un lideratge de la societat civil amb ampli consens per a una planificació industrial a llarg termini. Encarant aquest repte, es constitueix com a plataforma de reflexió permanent sobre present i futur de la indústria a Catalunya, contribuint a elaborar un full de ruta per a reindustrialitzar el país. Vol impulsar, amb l’Administració, un gran Acord Nacional de Política Industrial que integri instruments econòmics, polítics i socials pel reforçament de l’activitat productiva.

Feu clic per veure:
-l’àlbum de fotos de l’acte del Pacte per a la Industria a Catalunya
-el vídeo amb les declaracions de Joan Trullén, president del Pacte per a la Industria a Catalunya, efectuades el divendres 6 de març de 2015 a la Universitat de Barcelona
-el segon manifest del Pacte per a la Indústria a Catalunya

Barcelona, 6 de març de 2015