El TSJC declara nul l’acomiadament d’una treballadora de l’empresa Multianau S.L. per vulneració del dret fonamental de llibertat sindical

Reclamació que ha portat el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha dictat sentència contra l’empresa Multianau S.L. (Cornellà de Llobregat), on es declara nul l’acomiadament d’una treballadora candidata de CCOO a les eleccions sindicals.

Segons la sentència, queda provada l’existència d’indicis fundats de vulneració del dret fonamental de llibertat sindical, ja que l’empresa coneixia les actuacions de CCOO en la preparació del procés electoral on participava la treballadora acomiadada. La sentència, la reclamació de la qual s’ha fet des del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO, exposa que no hi ha cap motiu real per acomiadar la treballadora amb un acomiadament disciplinari. A més, la sentència també recull la connivència del representant del sindicat UGT en aquesta actuació de l’empresa, que queda provada amb un correu electrònic enviat per aquest delegat al director de Recursos Humans.

La sentència condemna l’empresa a la readmissió immediata de la treballadora amb l’abonament de tots els salaris deixats de percebre.

Barcelona, 3 de març de 2015