En relació a una demanda del comitè d’empresa de l’Ajuntament de Reus

Una nova sentència, aquesta vegada del Jutjat Social de Reus, torna a donar la raó als treballadors declarant el seu dret a percebre la part proporcional de la paga extraordinària de Nadal de 2012. Aquest cop es tracta d’una demanda del comitè d’empresa de l’Ajuntament de Reus en favor del personal laboral d’aquesta administració local.

Aquesta és una més de l’enorme reguitzell de sentències que declaren el dret a cobrar la part meritada de la paga extraordinària de Nadal de 2012. La novetat d’aquesta sentència és la fonamentació que fa el jutge en base a la jurisprudència del Tribunal Europeu de Drets Humans, i concretament del Conveni per a la Protecció dels Drets Humans i de les Llibertats Fonamentals. El jutge interpreta que el salari forma part dels béns i drets objecte de propietat del treballador i per tant, l’impagament d’una paga extra és una expropiació que s’ha d’ajustar al que dicta la llei, respectant les garanties establertes. El jutge argumenta que en el cas que ens ocupa el Reial Decret Llei que dictava la supressió de la paga extra no complia les exigències legals establertes pel Conveni internacional esmentat.

CCOO i el seu Gabinet Tècnic-Jurídic es feliciten per aquesta sentència que afegeix més arguments a la il·legalitat que va significar la supressió de la paga extra de Nadal de 2012 per a centenars de milers de treballadors i treballadores de l’administració i de les empreses públiques.

Barcelona, 27 de febrer de 2015