CCOO compareix al Parlament per explicar la seva posició sobre el projecte de llei de cooperatives

Demà dimecres, 28 de gener, a les 11.15 h

Demà dimecres, 28 de gener, a les 11.15 hores, compareixerà, davant la Comissió d’Empresa i Ocupació, el coordinador d’Economia Social, Treball Autònom i Persones a l’Atur de CCOO de Catalunya, Llorenç Serrano.

CCOO es refermarà en les seves propostes, recollides en el dictamen 8/2014 del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (CTESC), que no han estat prou ateses en el projecte enviat pel Govern al Parlament. El sindicat no està d’acord amb un projecte de llei que diu voler afavorir la constitució i la consolidació d’empreses cooperatives pels valors que comporten, però que desdibuixa els trets més característics d’aquestes empreses, a risc que la diferència amb les societats mercantils sigui molt petita.

CCOO rebutja que n’hi hagi prou amb dues persones per constituir una cooperativa, la introducció de la figura de l’administrador únic -aliena a la tradició cooperativista-, un règim de sancions amb més prerrogatives per l’administrador i un tractament de la figura del soci col·laborador financer que l’assimila a la d’un inversor desvinculat de les decisions sobre la marxa de l’empresa.

Ens preocupen, especialment, la reducció a la meitat de les dotacions obligatòries al fons de reserva i al fons d’educació i promoció cooperatiu i, sobretot, que, en cas de liquidació de la cooperativa, les persones sòcies es puguin repartir fins a la meitat d’aquests fons. El fet que fins ara no hagi estat així ha estat un mecanisme efectiu de suport al moviment cooperatiu i un tret distintiu de l’empresa cooperativa davant la mercantil.

Feu clic per veure el posicionament de CCOO de Catalunya davant el projecte de llei de cooperatives

Barcelona, 27 de gener de 2015

Agenda: