Segona vaga general a tot el sector del manteniment elèctric de Catalunya

El 7 i el 8 de gener

La mobilització a les empreses subcontractades d’Endesa tornarà a afectar el conjunt del territori català desprès de l’èxit de seguiment de la primera vaga general del sector de manteniment elèctric del 5 i el 9 de desembre passats contra la precarietat, per l’ocupació i la seguretat.

La precarització sostinguda de les condicions de treball i de seguretat en el sector del manteniment elèctric i la contínua destrucció de llocs de treball en aquest sector (l’ocupació s’ha reduït en un 50% des del 2010, mentre que la xarxa elèctrica que s’ha de mantenir és la mateixa) van portar les organitzacions sindicals CCOO d’Indústria i MCA-UGT, per primera vegada a la història, a una convocatòria de vaga general conjunta de les diferents empreses del sector, a tot Catalunya, els dies 5 i 9 de desembre passats.

El temporal de vent al Vallès ha posat de manifest la falta d’inversions d’Endesa i de les empreses que aquesta té subcontractades en el manteniment de la xarxa elèctrica, situació de la qual els treballadors ja havien advertit tant a l’empresa principal (Endesa), com a les subcontractades (Elecnor, Cobra, FCC, Emte, Semi, Eiffage, Spark, Lymet, E. Soler, entre d’altres), així com al Govern del país i altres institucions.

En aquest sentit, resulta sorprenent que Endesa estigui obtenint beneficis i repartint dividends per valor de 14.000 milions d’euros mentre subcontracta a la baixa les tasques de manteniment de la xarxa, i causa la destrucció de llocs de treball, precarietat i riscos laborals i absència d’inversió adequada en el manteniment de la xarxa.

Per aquests motius, CCOO i UGT, una vegada reunides les seves respectives coordinadores de delegats, i havent constatat que el seguiment de les primeres jornades de vaga ha estat pràcticament total, amb un seguiment superior al 85%, han coincidit en la necessitat de continuar amb les mobilitzacions i, davant de l’immobilisme d’Endesa i de les empreses subcontractades, han acordat convocar noves jornades de vaga els propers dies 7 i 8 de gener, amb l’objectiu d’aconseguir regular les condicions de treball i d’inversió que portin al sector a les condicions de normalitat laboral i sostenibilitat estructural raonables.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 19 de desembre de 2014