L’aposta per la creació d’ocupació i la resposta a les persones de més de 45 anys a l’atur, eix de les polítiques de CCOO de Catalunya

CCOO de Catalunya participa avui al “Congrés sobre l’ocupació i l’atur de les persones majors de 45 anys”, organitzat per Assat50

Que CCOO segueixi essent el referent de les persones treballadores, tinguin o no tinguin feina, és un dels objectius que marquen la nostra activitat sindical. Per a aconseguir-ho, reivindiquem la creació d’ocupació mitjançant polítiques de reactivació econòmica i la retirada de la reforma laboral i les polítiques de retallades. També exigim la protecció social i econòmica de les persones a l’atur mitjançant la RMI i la Renda Garantida de Ciutadania (RGC) i la garantia d’accés als subministraments energètics bàsics i a un parc d’habitatges de lloguer social.

A nivell intern, volem ser útils i propers a les persones a l’atur i per això tenim en funcionament 24 punts INFOATUR, a on facilitem informació que pot ser d’interès per a qui no té feina (sobre prestacions, ajuts, formació, recursos per a trobar feina…).

Unim esforços amb les diverses associacions de persones desocupades perquè compartim l’objectiu de la creació d’ocupació, la reducció de l’atur i la garantia de drets, i és aquí a on s’emmarca la nostra participació en el “Congrés sobre l’ocupació i l’atur de les persones majors de 45 anys” -organitzat avui a l’Hospitalet per Assat50 (Associació Aturats Majors de 45 anys)-, a on pretenem fer propostes per a revertir l’actual situació que pateixen les persones de més de 45 anys al mercat de treball i reivindicar que l’experiència i la capacitat avalen les persones de més de 45 anys i l’edat no les atura, com diu el lema del congrés.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de desembre de 2014