Conseqüències del canvi d’adjudicació a l’Oficina Comercial d’Endesa de la Gran Via, 608, de Barcelona

Els treballadors i treballadores d’Eulen es queden sense feina el dia 31de desembre

La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO informa que l’Oficina Comercial d’Endesa de la Gran Via, 608, de Barcelona, que atén presencialment els clients d’Endesa, i gestionada des d’un principi per l’empresa Eulen, SA, passarà a ser gestionada per Accenture Outsourcing Services com a adjudicatària de la licitació.

L’empresa Eulen, SA vol aplicar l’article 44 de l’Estatut dels Treballadors, que és la successió d’empresa, ja que, segons aquesta, es donen les condicions per realitzar-ho.

El dia 10 de desembre del 2014, Eulen SA informa el comitè d’empresa que Accenture Outsourcing Services es nega a subrogar als treballadors que actualment estan en aquesta oficina, indicant que no reconeixen de cap manera l’existència d’una successió empresarial i que no se subrogarà en els contractes de treball que la companyia pugui mantenir amb els treballadors.

Posteriorment, el dia 16 de desembre de 2014, després de mantenir una reunió el comitè amb Recursos Humans, Eulen, SA insisteix a donar de baixa els contractes de treball, inicialment, en finalitzar el 31 de desembre, i al mateix temps manifesten en una acta que, després del lliurament de la documentació per a aplicació de l’esmentat article, Accenture Outsourcing Services nega aquesta possibilitat però sense al·ludir a cap precepte legal o convencional que sustenti la seva posició.

Eulen, SA no està demostrant tenir escrúpols amb els seus treballadors, Accenture Outsourcing Services
eludeix la seva responsabilitat i Endesa ben poc li importa l’atenció que dóna als seus usuaris.

Des de la Secció Sindical de CCOO d’Eulen s’ha sol·licitat a l’empresa, conjuntament amb el comitè, que es resituï  aquests treballadors en les diferents campanyes actuals tenint en compte que, per al funcionament d’aquesta oficina, Eulenva recórrer a personal indefinit de CAT Endesa, per prestar un servei de qualitat a Endesa, el seu client i al mateix temps als usuaris d’aquesta.

La situació és dramàtica i d’incertesa quan ara els treballadors i treballadores no saben si mantindran els seus llocs de treball, ja que Eulen els donarà de baixa i Accenture Outsourcing Services no accepta la subrogació. Si la situació no canvia, la seva única opció és, a dia d’avui, la demanda d’acomiadament.

Oficina de premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de desembre de 2014