CCOO considera que la decisió de tancament del Centre Penitenciari Obert 1 de Barcelona obeeix a mesures electoralistes

Comunicat del personal del Centre Penitenciari Obert 1 de Barcelona

La recent signatura d’un protocol de col.laboració entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona que contempla, entre d’altres, el tancament del Centre Obert1 de Barcelona en el primer trimestre de 2015, no ha establert que ha de succeir amb els interns que acull, els professionals que hi treballen i els programes específics de tractament i reinserció que es porten a terme des d’aquest centre, ni quin ús haurà de tenir l’espai alliberat per l’enderrocament dels edificis del centre.

El sentit comú vindria a dir que l’ordre d’actuació hauria de ser un altre. Primer s’haurien de construir els equipaments que hauran d’acollir els interns que actualment es troben en el centre i després traslladar-los i també llavors al personal que hi treballa. I finalment construir al barri aquells equipaments que siguin acordats amb l’Associació de Veïns.

CCOO considera que els governs corresponents han preferit realitzar una actuació electoralista i no aplicar el lògic sentit comú.