CCOO debat sobre els objectius sindicals per a la negociació col·lectiva 2015

Trobada de negociadors a la seu del sindicat a Barcelona

Més de 300 negociadors i negociadores de CCOO participaran demà en la jornada “Trobada de negociadors de CCOO de Catalunya”, amb el títol “Propostes de Negociació Col·lectiva 2015”, on han d’aprovar els objectius sindicals per a la negociació col·lectiva del 2015. Es farà al matí, a partir de les 9.30 h, a la sala d’actes de la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa).

Transcorreguts dos anys des de l’aprovació de la reforma laboral, que ha significat un atac sense precedents a la negociació col·lectiva i al poder contractual del sindicalisme i dels treballadors, avui podem afirmar que malgrat l’escenari advers hem aconseguit mantenir viva i amb molta força la negociació col·lectiva sectorial a Catalunya.

Avui hi ha a Catalunya 2.121.800 treballadors/es en el sector privat, dels quals el 88% tenen conveni col·lectiu sectorial i el 12% conveni d’empresa, i només l’1% depèn del salari mínim interprofessional (SMI).

Per a l’any 2015, tenim un importantíssim nombre de treballadors/es afectats per la negociació col·lectiva sectorial: entre aquells que finalitzen la vigència del conveni el 31 de desembre del 2014 i aquells que finalitzen la pròrroga d’un any d’ultra-activitat, sumen un total de 57 convenis col·lectius sectorials, que afectaran a un total de 502.713 treballadors/es.

En aquesta jornada, a més de debatre l’estratègia sindical per a la negociació col·lectiva del 2015, ens centrarem en aquelles qüestions que entenem que són estructurals o centrals, amb l’objectiu de seguir revertint aquells elements més regressius de la Reforma Laboral 3/2012: vigència, inaplicacions, i modificació de les condicions de treball, entre d’altres.

2015 també ha de ser l’any del començament de la recuperació del poder adquisitiu dels salaris, per la qual cosa a través de la negociació col·lectiva cal formular propostes d’increments salarials que ajudin a recuperar el poder de compra, per així incentivar el consum privat com a principal via de reactivació econòmica i creació d’ocupació, que ajudarà a la sortida de la crisi.

Barcelona, 26 de novembre de 2014