L’Àrea Pública de CCOO exigeix negociar ja les mesures que s’han d’incorporar als pressupostos del 2015

El Govern no fa cap proposta i ens emplaça més enllà del 9-N

El dia18 de setembre de 2014, els tres sindicats de la Mesa General de la Funció Pública (CCOO, UGT i IAC) vam adreçar una carta a la secretària d’Administració i Funció Pública per demanar-li una reunió de l’esmentada Mesa.

En dia 29 d’octubre vam comunicar a la Funció Pública que, transcorregut més d’un mes (termini legal per convocar) i davant els continus ajornaments, les organitzacions sindicals convocaven una reunió de la Mesa per avui, dia 31 d’octubre, a les 11 del matí, al Departament de Governació de la Generalitat (Via Laietana, 26, Barcelona). En dia 30 d’octubre, a les 20.41 h, la secretària d’Administració i Funció Pública ens respon que no és possible la convocatòria de la Mesa per raons d’agenda i que ens convoca a una reunió el mateix dia i hora, a la seu de Funció Pública (Pl. de Catalunya, 20, Barcelona).

Els sindicats hem assistit a aquesta reunió amb la voluntat de negociar les condicions laborals i socials dels treballadors i treballadores de la Generalitat, amb independència de la consideració formal que li vulgui donar l’Administració.

En aquesta negociació, CCOO exigim incorporar als pressupostos del 2015:
– Recuperar la paga de 2012.
– Cobrar totes les pagues de 2015.
– Restablir la jornada i el salari del personal interí al 100%.
– Crear ocupació pública i convocar oferta pública d’ocupació (oposicions).
– Millorar mesures de conciliació i generalitzar-les a tots els treballadors i treballadores de la Generalitat.
– Establir terminis per recuperar les pagues del 2013 i el 2014.

Pel desenvolupament de la reunió d’avui, entenem que el Govern no es compromet a negociar res abans del 9-N. En aquest sentit, així interpretem les contínues dilacions per convocar la Mesa de negociació. CCOO ha manifestat l’oposició a la consideració d’ostatges dels drets dels empleats públics en els tripijocs entre partits.

Des de CCOO recordem al Govern que:
– Té l’obligació legal de negociar amb els representants dels treballadors i treballadores les partides pressupostàries que els afecten per incloure-les en la proposta de pressupostos que va al Parlament.
– Les pagues de tothom i la jornada i el salari del personal interí no poden ser moneda de canvi en el debat pressupostari.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 d’octubre de 2014