CCOO porta al Parlament de Catalunya la defensa d’un servei postal públic de qualitat

Major protecció, suport polític, finançament, i tancament d’un conveni i acord que posi en valor els drets dels treballadors/es de Correos

Després de diverses reunions de representants del Sector Postal i de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya amb els diferents grups polítics del Parlament de Catalunya, la proposta de CCOO en defensa del correu públic ha estat registrada per al seu proper debat parlamentari.

El sindicat, en la moció presentada, al·ludeix a la necessitat que els responsables adoptin una posició d’estat cap a la major empresa pública d’aquest país, Correos, perquè les mesures ministerials li estan impedint la transició de la carta, avui en clara caiguda per l’efecte substitució, cap a nous mercats, sobretot de paqueteria. L’apatia política està tenint un cost social molt elevat: 8.000 llocs suprimits, milers de barris sense repartiment, centenars de zones rurals descobertes, més de 16 milions de ciutadans de mitjanes i petites poblacions afectades…

A Catalunya l’ajust ha significat en concret: al voltant de 1.400 llocs de treball suprimits i una reducció de la contractació d’un 35%.

En el futur podrien haver-hi prop de 2.400 acomiadaments de treballadors i treballadores de Correos, que deixarien a 7.400 persones sense cap suport.

Si Correos té un vincle directe i diari amb milions de ciutadans és gràcies a milers de treballadors que ho fan possible i per això, CCOO exigeix el desbloqueig del conveni i acord i proposa millores en el nou conveni/acord, en ocupació i salari, que reconegui la contribució i compromís dels treballadors/es amb el Servei Postal Públic.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 d’octubre de 2014