La plantilla de la cafeteria del Centre Penitenciari Brians 2 inicia una vaga

Fins els 25 d’octubre

CCOO informa que les treballadores de la cafeteria del Centre Penitenciari Brians 2 fan vaga entres els dies 20 i 25 d’octubre. El motiu de la vaga és que no els volen pagar la quitança: ningú se’n vol fer càrrec, ja que van ser contractades per una UTE (unió temporal d’empreses) fa set anys, quan es va obrir el centre. Per altra banda, tampoc han rebut cap carta d’acomiadament. Ja feia mesos que sabien que les acomiadaven però fins no fa gaire s’han assabentat que ningú es vol fer càrrec de la seva quitança.

Aquestes treballadores són acomiadades perquè el CIRE-Centre d’iniciatives per a la reinserció (empresa pública de la Generalitat, però de gestió privada) és qui s’està fent de totes les cafeteries dels centres penitenciaris catalans. En el cas de Brians 2, les treballadores de la cafeteria seran substituïdes per màquines de venda automàtica i interns del propi centre. Al Centre Penitenciari de Joves Quatre Camins ja funciona així fa mesos i ha estat motiu de queixes i denúncies per part dels treballadors del centre.

La plantilla de la cafeteria i el sindicat CCOO denuncien que el CIRE, sota l’excusa de la rehabilitació dels interns, utilitza aquests interns com a mà d’obra barata i actua sense cap tipus de mirament a l’hora de d’acomiadar el personal de les cafeteries.

Recuperar la gestió pública directa de les cafeteries dels centres penitenciaris, fet que valorem positivament, no ha de suposar acomiadaments, perquè hi ha alternatives que poden permetre el manteniment dels llocs de treball (poden tenir un paper formatiu per a les persones internes), i en cap cas ha de suposar un tracte discriminatori salarial per a les persones privades de llibertat que estiguin treballant a les cafeteries a través del CIRE, perquè el respecte salarial i laboral és un veritable element rehabilitador, al contrari que l’explotació.

Les treballadores es concentren durant les hores de vaga a la porta del centre i han rebut mostres de solidaritat dels seus companys i d’algun sindicat, com CCOO, que és qui les està assessorant i on pertanyen els delegats sindicals d’aquest col·lectiu en lluita.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 d’octubre de 2014