CCOO denuncia que la direcció de l’Hospital de Santa Maria de Lleida incompleix els pactes amb el comitè d’empresa

Noves contractacions sense donar prioritat al personal que havia patit rescissions contractuals

La Secció Sindical de CCOO a l’Hospital de Santa Maria denuncia que la direcció de l’hospital no compleix els acords fets amb el comitè d’empresa.

Els treballadors i treballadores de l’hospital van cedir a no cobrar la paga variable per objectius per equilibrar el pressupost de l’exercici econòmic.

El pacte contenia una clàusula per la qual l’empresa es comprometia a elaborar una llista del personal, amb caràcter d’indefinit o interí, que, fins a la resolució de la convocatòria, hagués estat objecte de rescissió contractual com a conseqüència de la implementació de mesures de gestió per a la contenció de la despesa, i a procurar que aquest personal tingués prioritat de reingressar a l’empresa.

Des del mes de abril, l’empresa ha fet contractacions sense donar prioritat a les treballadores i treballadors afectats per l’acord. La direcció va reconèixer, el mes de juliol, que havia estat un error i que al mes d’agost el corregiria. A dia d’avui no tan sols no ho ha fet, sinó que ha mentit mantenint la situació que contravé el pacte esmentat.

Des de CCOO ens preguntem si aquesta serà la nova forma de gestionar el futur consorci sanitari de Lleida, com una autèntica “finca particular” de favors i favoritismes i incompliment els acords amb els treballadors i treballadores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 d’octubre de 2014