Concentració a Barcelona dels treballadors de centres d’atenció a persones amb discapacitat de Navarra

Demà dimecres, 1 d’octubre, davant l’empresa SAR-QUAVITAE (c/Aribau, 185)

Els sindicats CCOO de Navarra, ELA, UGT i LAB denuncien la situació de la negociació de l’IV Conveni sectorial de centres d’atenció a persones amb discapacitat concertats amb el Gobierno de Navarra. Aquest conveni regula les condicions de treball als centres concertats que atenen a persones amb discapacitat mental i/o física severa i profunda, i a grans discapacitats/des; en ells treballen més de 800 persones a Navarra. La Mesa de Negociació porta mesos bloquejada.

L’empresa SAR-QUAVITAE, amb seu a Barcelona i que gestiona el 85% d’aquests centres a Navarra, es porta despenjant del conveni sectorial des de l’any 2012 (jornada, IPC, complement d’antiguitat, incapacitat temporal); a pesar que es presenta lliurement als concursos amb ple coneixement de les condicions econòmiques, tècniques i de conveni, per
després despenjar-se amb el clar objectiu de lucrarse amb diners públics a costa de l’empitjorament de les condicions laborals dels/les treballadors/es.

Tant des del Departamento de Políticas Sociales del Gobierno de Navarra com des del propi Parlamento s’ha donat la confirmació que existeixen diners suficients en les partides licitades per assumir totes les despeses de comporta el Conveni. És l’empresa qui decideix presentar-se a risc i ventura amb totes les conseqüències.

La part sindical (CCOO, ELA, UGT i LAB) ha mostrat des del principi de la negociació en 2012 la seva predisposició per aconseguir acords amb la patronal presentant una plataforma única i exigeix que es compleixin les condicions del conveni en vigor, sense despenjament empresarial.

A dia d’avui, després de 48 reunions seguim sense tenir aspectes de signatura. Després de diversos anys de despenjaments i judicis, i amb una negociació absolutament bloquejada, els/les treballadors/es d’aquests centres estan en vaga des de març de 2014, que és indefinida des del mes de maig.

Per tot això, els/les delegats/des i treballadors/es d’aquests centres viatjaran des de Navarra per manifestar-se davant la seu de l’empresa SAR-QUAVITAE a Barcelona, demà dimecres, 1 d’octubre, a les 11.00 hores, al carrer Aribau, 185, amb el lema “SAR-QUAVITAE és bona si la bossa sona”.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de setembre de 2014