CCOO reivindica millores per accedir amb bicicleta als llocs de treball de Barcelona i el seu entorn

Dins de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2014

Aquest dilluns, dia 22 de setembre, ha començat la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Des de CCOO de Catalunya hem organitzat tradicionalment activitats dins d’aquest esdeveniment que se celebra des del segle passat (concretament l’any 1999, quan es va donar a conèixer com a Dia sense Cotxes).

Un cop més, les accions que desenvolupem CCOO estan adreçades a reivindicar un canvi de model de mobilitat que permeti els desplaçaments d’una manera més segura, més sostenible i més econòmica. Els trajectes, les freqüències i els horaris de les xarxes de transport públic no estan dissenyats per atendre la demanda de bona part de les persones treballadores. Moltes empreses i administracions públiques encara desconsideren els importants impactes que el model actual de transport té sobre els ciutadans: contaminació atmosfèrica, congestió, víctimes del trànsit, soroll, ocupació d’espai públic, elevats costos, etc.

Darrerament es pot constatar un important increment dels viatges amb bicicleta. Per exemple, a Barcelona s’ha passat de 30.000 trajectes/dia a més de 130.000 en deu anys. Aquesta evolució obeeix a raons econòmiques (és un mitjà de transport molt assequible), però també a una major sensibilització ambiental i a la millora dels vials, entre d’altres motius.

Com que la majoria dels viatges ciclistes en dies laborables són per anar a la feina o tornar-ne, des de CCOO hem decidit organitzar activitats relacionades amb els problemes dels usuaris i usuàries de la bici, tot defensant aquest mitjà de transport sa, ecològic i socialitzador. Aquestes accions encaixen directament amb el lema de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura: “Fem el carrer més nostre”.

Així, avui dimarts, dia 23, un grup de sindicalistes circulem amb bicicleta pels polígons industrials metropolitans de la Zona Franca, Polígon Pratenc i Polígon Almeda per fer visibles les dificultats que tenim per accedir sense riscos als llocs de treballs i reivindicant la urgent aplicació de millores. El mateix dia, a les 18.00 hores, realitzem un debat a la seu de CCOO de Badalona (c/Font i Escolà, 6-8) sobre la problemàtica de l’ús de la bici en aquest municipi, on també presentarem el tríptic que recentment hem publicat sobre el tema.
(https://www.ccoo.cat/noticia/183282/recomanacions-sindicals-per-anar-amb-bici-a-la-feina

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de setembre de 2014