CCOO de Catalunya reclama el mateix dret a decidir que ha pogut exercir el poble escocès

El sindicat destaca la maduresa democràtica a Escòcia en la preparació i desenvolupament del referèndum d’ahir per a la independència

La participació massiva, que supera el 85%, demostra la vocació democràtica de la ciutadania escocesa a l’hora de decidir sobre el seu futur. Més enllà del resultat, l’autèntica victòria ha estat la d’un procés que no ha dividit la societat més enllà d’un debat enriquidor que ha posat l’accent sobre qüestions socials.

El paper de la confederació escocesa de sindicats, la STUC, liderada pel seu secretari general, Grahame Smith, ha sabut alimentar i orientar aquest debat exigint claredat en les propostes socials i econòmiques i aportant el criteri dels treballadors i treballadores. La creació de la plataforma ‘Just Scotland’ (Escòcia Justa) ha permès així que el sindicalisme escocès es constituís com a element de cohesió al llarg del procés, però també com a dinamitzador a l’hora de definir la dimensió social dels dos possibles escenaris postelectorals.

A Grahame Smith, que va visitar recentment CCOO de Catalunya, i als seus companys i companyes se’ls ha de felicitar pel seu treball sindical que, més enllà del resultat, ha portat a l’àmbit social i de progrés el debat sobre una qüestió que no s’ha quedat en termes purament identitaris o nacionals.

Des de CCOO de Catalunya reclamem el dret a decidir que ha pogut exercir el poble escocès. El dret a decidir és un principi democràtic que cal defensar i que s’ha de poder exercir de forma àmplia tant pel que fa al marc institucional com en relació amb el model social.

En aquest sentit, el sindicat emplaça al Govern de l’Estat perquè, tal i com va fer el Govern del Regne Unit, negociï amb el Govern de Catalunya per tal que el poble de català pugui exercir el seu dret a ser consultat el proper 9 de novembre.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de setembre de 2014