CCOO de Catalunya i la Diada de l’11 de setembre

CCOO tornarà a reivindicar la Catalunya social

CCOO tornarà a reivindicar la Catalunya social en la Diada de l’11 de Setembre

Com cada any, CCOO de Catalunya participarà en els actes de la Diada Nacional, el proper 11 de Setembre. Enguany, ho farà amb les entitats de la campanya “Per una Catalunya social”, amb la qual realitzarà la tradicional ofrena floral al monument de Rafael Casanova amb la reivindicació de la Catalunya social i el dret a decidir de la ciutadania sobre el seu futur i, molt especialment, sobre les polítiques de retallades socials que està duent a terme el Govern de la Generalitat. El lema torna a ser “Per una Catalunya social, #jovulldecidir”. La convocatòria de CCOO de Catalunya és a les 9 hores, a la ronda de Sant Pere amb el carrer de Girona (cantonada mar), de Barcelona. Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, encapçalarà la delegació del sindicat.

Feu clic per llegir el Manifest de CCOO de Catalunya per a l’11 de setembre: Catalunya, un país on viure i treballar amb drets

CCOO i altres entitats de la campanya ‘Per una Catalunya social’ criden a participar als trams 57 i 58 de la V de la Via Catalana 2014

Les organitzacions sindicals, associacions veïnals i diverses entitats de les agrupades en la campanya “Per una Catalunya social”, continuadora de les mobilitzacions dutes a terme per la Plataforma Prou Retallades, hem acordat participar activament en les accions reivindicatives que l’11 de Setembre es realitzaran a tot Catalunya a favor del dret a decidir i de la convocatòria de la consulta ciutadana del 9-N. En aquest sentit, volem fer visible la nostra presència afirmant que decidir és democràcia i reiterant la nostra ferma defensa dels drets socials i la nostra oposició a les polítiques regressives que soscaven i empobreixen la població. Ni la democràcia es redueix a votar cada quatre anys, ni el dret a decidir es pot limitar a determinats aspectes de la vida política, sinó que ha d’abastar totes les qüestions que afecten la ciutadania, també en tot allò relatiu als drets de protecció social que per nosaltres són indestriables d’un veritable projecte nacional democràtic.
Per tot això, fem una crida a fer palesa aquesta voluntat participant en el bloc Per una Catalunya Social, que s’ubicarà a la Gran Via de Barcelona, entre el carrer de Balmes i la Rambla de Catalunya (trams 57 i 58) i formarà part de la V de la Via Catalana 2014, que vol simbolitzar la profunda aspiració de la ciutadania a decidir el futur d’aquest país. Es convida a tothom a portar samarretes reivindicatives.

Se celebra la 12a Jornada del Seminari Salvador Seguí amb el títol: ‘Catalunya, un país on viure i treballar amb drets’

En el marc de la commemoració de l’Onze de Setembre, la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya ha organitzat la 12a Jornada del Seminari Salvador Seguí, que du el títol: “Catalunya, un país on viure i treballar amb drets”. L’acte comptarà amb les intervencions de Jordi Presas, coordinador del Seminari Salvador Seguí; de Marina Subirats, catedràtica emèrita de sociologia de la UAB, i de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya. La secretària de Formació Sindical, Estudis i Cultura de CCOO de Catalunya, Montse Delgado, presentarà l’acte.

L’acte tindrà lloc el dimarts, 9 de setembre de 2014, a les 18 h, a la sala d’actes de CCOO de Catalunya, a Via Laietana, 16, de Barcelona.

Exposició “Psst!… Passa-ho!”

La inauguració comptarà amb la presència de José Manuel Rúa, professor associat al Departament d’Història i Institucions Econòmiques de la UB i comissari de l’exposició; de Montserrat Delgado, secretària de Formació Sindical, Estudis i Cultura de CCOO de Catalunya, i de Jordi Palou-Loverdos, director del Memorial Democràtic. Aquesta exposició pretén fer un recorregut –sintètic però acurat– de l’activitat clandestina dels homes i les dones que des de perspectives i dinàmiques diverses es van oposar a la dictadura franquista. El recorregut s’inicia amb la finalització de la Guerra Civil i arriba fins a la mort del dictador, tot i que aquest fet no significa ni la desaparició immediata de la dictadura ni l’abandonament automàtic de la clandestinitat per part dels opositors.

L’exposició es podrà visitar del 8 al 23 de setembre, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h i de 16 a 19 h al vestíbul de la seu nacional de CCOO de Catalunya, a la Via Laietana, 16, de Barcelona.

Actes i ofrenes florals de CCOO als territoris

Homenatge a Salvador Allende

El Comitè Ciutadà per l’Homenatge a Salvador Allende a Barcelona, amb la participació de CCOO de Catalunya, la Casa Amèrica, el Centre Salvador Allende a Barcelona i la Parròquia de Santa Maria del Taulat del Poblenou, han organitzat una sèrie d’actes per commemorar el 41è aniversari del cop d’estat a Xile i la mort del president Salvador Allende.

L’acte d’homenatge a Salvador Allende tindrà lloc el proper 11 de setembre, a les 10.30 h, a la plaça de Salvador Allende del barri del Carmel.

El Prat de Llobregat
10 de setembre, a les 20 h, ofrena floral a la plaça del Mestre Estalella (Cèntric Espai Cultural).

Granollers
11 de setembre, a les 11 h, ofrena floral al monument a l’11 de Setembre.

Lleida
11 de setembre, CCOO de Lleida farà l’ofrena floral a la Seu Vella (davant del pont llevadís), a les 10.15 h del matí.

Manresa
11 de setembre, ofrena floral a les 11.00 h, a la plaça de l’11 de Setembre.

Mataró
11 de setembre, a les 10.30 h, ofrena floral a la plaça de Rafael Casanova.

Mollet del Vallès
11 de setembre, a les 11.30 h, ofrena floral a la plaça Rafael Casanova

Rubí
11 de setembre, a les 11 h, ofrena floral a la Plaça 11 de setembre.

Sabadell
11 de setembre, a les 10 h, ofrena floral al monòlit a Lluís Companys. Masia de Can Rull (Parc de Catalunya).

Sant Boi de Llobregat
11 de setembre, a les 9.30 h, ofrena floral a l’Església de Sant Baldiri, davant la tomba de Rafael Casanova, conjuntament amb CCOO de Catalunya.

Vilanova i la Geltrú
11 de setembre, a les 11.30 h. ofrena floral davant el monument a Francesc Macià. Rambla de la Pau.

Tarragona
11 de setembre, a les 10 h, ofrena floral al monument a Rafael Casanova. Passeig marítim Rafael Casanova.
10.45 h. Participació en el actes organitzats per l’ANC a Tarragona
11.45 h, ofrena floral al monument a Salvador Allende. Jardins del Camp de Mart.

Terrassa
9 de setembre, a les 19 h, a l’Ajuntament de Terrassa, conferència commemorativa sobre la Diada.
11 de setembre, a les 13 h, ofrena floral a la plaça de l’11 de Setembre.

Vic
10 de setembre, ofrena floral a les 19.30 h, davant la placa commemorativa a Bac de Roda, cruïlla Rambla Davallades / carrer Verdaguer.
11 de setembre, 11 h. lectura del manifest compromís d’adhesió a la consulta del 9N. Davant ajuntament de Vic.