CCOO de Catalunya valora molt positivament el dictamen favorable del Consell de Garanties Estatutàries sobre la llei contra l’homofòbia

CCOO de Catalunya es felicita perquè el Consell de Garanties Estatutàries ha avalat el règim sancionador del projecte de llei contra l’homofòbia i ha conclòs que el contingut de la proposta, que estava pendent d’aquest dictamen per poder ser aprovada pel Parlament, no és contrari a la Constitució.

El Consell de Garanties Estatutàries de Catalunya en el seu dictamen del 14 d’agost de 2014, sobre la Proposició de llei per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals i intersexuals i per eradicar l’homofòbia i la transfòbia, ha avalat el règim sancionador i tot el cos de la llei.

El grup parlamentari del PP va impugnar els articles referents al codi sancionador (el 26 bis i els articles 30, 31 i 32 del capítol IV del títol IV, sobre el règim d’infraccions i sancions), perquè considera que la normativa tipificava com a infraccions administratives conductes que ja són objecte de prohibició i càstig en el Codi penal.

Ara s’ha vist que aquesta interpretació no es vàlida, ja que, segons el Consell, els articles esmentats són respectuosos amb la jurisprudència constitucional, i que té més a veure amb els intents de retardar l’aprovació de la llei que cap altra cosa.

Des de CCOO de Catalunya volem felicitar les entitats LGTB i els partits que ho han fet possible, ja que estem a punt de ser el primer país a tenir una llei contra la LGTBfòbia amb règim sancionador, i no solament un escrit de bones intencions.

CCOO de Catalunya ha donat suport des del primer dia a aquesta iniciativa que ha valorat com una bona eina per protegir la diversitat sexual de la nostra societat i en especial la no-discriminació a casa de l’opció sexual o la identitat de gènere en el món del treball.

Hi continuarem donant suport perquè en el proper Ple del Parlament de Catalunya es pugui aprovar aquesta llei per  poder implementar-la ben aviat en el dia a dia de les empreses.