CCOO valora positivament l’adquisició de l’empresa Caesma per part de Sumcab Inversiones

Manteniment de l’ocupació

CCOO d’Indústria de Catalunya felicita els treballadors de Caesma (Cables Especiales del Maresme) de Sant Cebrià de Vallalta, que, després d’un any lluitant pels seus llocs de treball, veuen la seva recompensa en la venda de la unitat productiva a Sumcab Inversiones, i en el manteniment de tots els llocs de treball que hi havia a l’inici del conflicte.

Són 21 treballadors que després de l’abandonament del gerent i la posterior entrada de l’accionista majoritari, van començar a deixar de cobrar els seus salaris, a l’agost de l’any passat, i a deixar tota activitat productiva. Lluny de rendir-se, van establir torns de vigilància a l’empresa per evitar la sortida de material i els robatoris del coure existent, robatoris que van existir en primera instància; aquesta vigilància va tenir el seu resultat amb la detenció de diversos lladres sorpresos pels treballadors i després detinguts pels mossos.

Van convocar manifestacions, amb el suport de CCOO, amb la presència dels secretaris generals de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i del Sindicat Intercomarcal de CCOO del Vallès Oriental – Maresme, Lalo Plata, així com la de delegats i delegades de diferents empreses.

La direcció de l’empresa, lluny de voler solucionar el conflicte, ni apareixia per les instal·lacions; ho va dilatar fins al febrer de l’any següent, quan entrà en concurs de liquidació. Assistits pel Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO, i com que estaven tots afiliats al sindicat, els treballadors comencen a buscar compradors dins del marc del concurs i renovant l’ERO de suspensió per poder cobrar alguna cosa mentre es buscava una solució. Finalment, i en l’últim termini concedit per l’Administració concursal, apareixen 3 ofertes, en una de les quals és partícip un dels accionistes que van portar  l’empresa a la ruïna, juntament amb altres accionistes que provenen d’altres empreses del coure d’Osca.

La millor oferta final valorada pel Jutjat del Mercantil número 6 és la ja esmentada de Sumcab Inversiones, que subroga i manté les condicions dels 21 treballadors, que per fi poden tornar als seus llocs de treball des d’aquest 25 de juliol.

La lluita dels treballadors, vigilant un material que ni era seu ni els corresponia a ells fer aquesta feina, ha tingut el seu fruit perquè aquests actius han estat clau en la venda. Però el major actiu que s’emporta la nova empresa és un grup de treballadors que està disposat a donar-ho tot pel manteniment de l’ocupació i que en CCOO d’Indústria tindran un gran aliat.

Barcelona, 29 de juliol de 2014