CCOO de Catalunya dóna suport a la candidatura del sindicat tunisià UGTT al Premi Nobel de la Pau

Garant de les llibertats civils a Tunísia

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, ha fet arribar avui el seu suport al Comitè internacional per impulsar la candidatura de la UGTT al Premi Nobel de la Pau. Gallego fa explícit el reconeixement de l’organització davant del paper central jugat pel sindicat tunisià en la revolució ciutadana que va posar fi a la dictadura de Ben Ali.

La seva vocació pacificadora i democràtica, i el seu ferm compromís amb la cohesió social i política, han convertit la UGTT en un garant de les llibertats civils i en un infatigable mediador en un procés de transició llarg i complex, que a altres països àrabs s’ha perdut en la violència i l’autoritarisme. Donada la situació precària en l’àmbit socioeconòmic que travessen molts països veïns del sud de la Mediterrània i l’emergència als darrers anys d’una contestació civil a la injustícia i la corrupció cada vegada més esteses, l’exemple de la UGTT com a catalitzador democràtic i social resulta un important referent. Mereix, per això, des del punt de vista de CCOO de Catalunya que a escala internacional se li faci l’important reconeixement que suposa la concessió del Premi Nobel de la Pau per al qual ha estat proposat per quatre universitats tunisianes.

La UGTT va ser fundada el 20 de gener de 1947 per Farhat Hached i compta en l’actualitat amb més de mig milió d’afiliats. El sindicat tunisià més representatiu és membre de la Confederació Sindical Internacional (CSI). Amb una forta implantació al sector públic, la UGTT compta amb 24 unions regionals i 19 organitzacions sectorials. CCOO de Catalunya demana que totes aquelles organitzacions, associacions o institucions que vulguin manifestar el seu suport a la candidatura de la UGTT facin arribar les seves cartes de suport a les següents adreces:
Sr. Lassaad El Asmi (Universitat de Cartago): [email protected]
Sr. Hassen Bacha (Universitat de Jendouba): [email protected]

Adjuntem la carta de suport de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juliol de 2014