CCOO manté les vagues del 31 de juliol a RENFE i ADIF i de l’1 d’agost a ADIF

Pel manteniment i la creació d’ocupació estable

Malgrat els innombrables esforços realitzats per CCOO per tractar d’aconseguir un acord amb la redacció d’un document que pogués donar sortida a la conflictivitat plantejada a RENFE i ADIF, a dia d’avui, amb el que tenim, és insuficient, ja que no es concreta ni una sola resposta als problemes que van motivar la convocatòria de vaga i així ha estat valorat pels òrgans de direcció d’aquest sindicat. Això no obstant, la pressió exercida ha permès canviar una mica la posició de l’empresa, però no és suficient per a CCOO, encara que a uns altres els hagi permès posicionar-se a favor de la desconvocatòria.

Per tant, sense abandonar la negociació en els propers dies, a les dues empreses, CCOO manté les seves convocatòries de vaga tant a ADIF com a RENFE.

CCOO editarà un comunicat referent a la situació específica de RENFE, del que ha plantejat aquesta organització a l’empresa per superar la conflictivitat i de les seves respostes. En el cas d’ADIF, almenys hi ha una proposta lliurada per l’empresa al Comitè General d’Empresa (CGE), que si bé aborda els assumptes conflictius que hi ha damunt de la taula, no en dóna sortida a cap, excepte promeses de negociació, compromisos de valoració, etc., però ni una sola solució real a cap d’ells.

Una valoració similar ha fet aquest matí el Comitè General d’Empresa del document presentat per la direcció d’ADIF fruit de la negociació duta a terme fins al moment: excepte UGT (4 membres), la resta dels membres, 9 (4 de CCOO, 2 de SCF, 2 de CGT i 1 de SF), consideren, el document, incomplet, insuficient i que no permet donar sortida a la conflictivitat existent; per això el CGE manté les vagues convocades. És curiosa la situació en la qual queden els membres d’UGT, que com que són membres del comitè d’empresa i del comitè de vaga hauran de seguir negociant una possible sortida quan a la seva organització ja li val amb el que hi ha.

Per  CCOO, aquesta conflictivitat ve provocada per l’atac a l’ocupació i a les condicions laborals dels treballadors i treballadores; aquest i no un altre és l’objectiu de CCOO a dia d’avui: el manteniment i la creació d’ocupació estable i de qualitat a les empreses públiques.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de juliol de 2014