Acord a Valeo Climatización

Compliment del pla industrial, consolidació de l’ocupació i millora de les condicions de l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO)

Ahir dimecres, 23 de juliol, els treballadors de Valeo Climatización (Martorelles) havien convocat mobilitzacions per protestar contra la presentació d’un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) per part de la irecció, però es van anul·lar davant l’avís -després d’una intensa setmana de negociació- d’una nova reunió de mediació al Departament d’Empresa i Ocupació, també ahir.

En aquesta reunió es va arribar a un acord entre la direcció i el comitè d’Empresa, que suposa el compromís amb el compliment del pla industrial, la consolidació de l’ocupació i la millora de les condicions de l’ERTO.

L’acord permet desconvocar les mobilitzacions i es defineix amb els següents punts:
1. Pla industrial amb compromís de l’empresa de fabricar a Valeo Climatización de Martorelles tots els productes que es fabriquin a SEAT, Audi, VW i Nissan a la península i estiguin adjudicats a Valeo, així com d’altres que l’empresa consideri.
2. Acord indemnizatori fins al 2018 i, si no compleixen, pla fins al 2019 de 55 dies de mitjana per any treballat.
3. Acord de l’ERTO amb les mateixes condicions que en els anteriors, amb un màxim de 40 dies fins al 31 de desembre del 2015.
4. Prejubilacions voluntàries i baixes incentivades en les mateixes condicions que a l’acord indemnizatori.

CCOO fa una valoració positiva, perquè exemplifica un reconeixement a la capacitat de mobilització dels treballadors i treballadores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de juliol de 2014