Demà, tret de sortida de la campanya de recollida de material escolar de la Xarxa d’Acció Solidària

Dijous, 24 de juliol, a la seu de CONFAVC a Barcelona

Demà dijous, 24 de juliol, les entitats vinculades a la Xarxa d’Acció Solidària (XAS), amb la col·laboració de la Fundació Obra Social “la Caixa”, donaran el tret de sortida a la campanya “Amb material escolar, més igualtat”, de recol·lecció de material escolar per als infants, de cara al proper curs acadèmic.

Els objectius i mecanismes de la campanya seran explicats en una roda de premsa a les 12 hores de demà, a la seu de la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), al c/Doctor Aiguader, 18, de Barcelona, amb les intervencions del seu president i del de la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), Jordi Giró i Lluís Rabell, respectivament; del secretari general de CCOO, Joan Carles Gallego, i la secretària de Suport a les Persones Aturades d’UGT, Raquel Gil; i dels directors de les fundacions TriniJove, Catalana de l’Esplai i Futur, Ignacio Parody, Carles Barba i Eduard Vicente, respectivament.

Les entitats veïnals, socials i sindicals que conformen la XAS estan alarmades pel creixement de les desigualtats socials que està afectant també els infants: es calcula que el 29% de la infància a Catalunya viu ja per sota del llindar de la pobresa. Davant d’aquesta realitat i del fet que el retorn a l’escola suposarà per a cada família un cost mitjà de 640 euros per infant, la XAS ha endegat aquesta campanya de recollida de material escolar i de llibres.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de juliol de 2014