El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), Acció Jove-CCOO de Catalunya i Avalot-Joves de la UGT valoren el Ple monogràfic del Parlament sobre la situació de la joventut

El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), Acció Jove-CCOO de Catalunya i Avalot-Joves de la UGT i, convoquen una roda de premsa el dimarts 15 de juliol, a les 10 h, davant el Parlament de Catalunya, un any després del Ple de la joventut.

Es farà balanç del Ple monogràfic de la joventut i es demanarà que es compleixin els acords.

El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), Avalot-Joves de la UGT i Acció Jove-CCOO de Catalunya convoquen una roda de premsa per valorar el Ple monogràfic del Parlament sobre la situació de la joventut, que es va celebrar el juliol de l’any passat, i demanar que es compleixin els acords assumits aleshores. La roda de premsa tindrà lloc el pròxim dimarts 15 de juliol, a les 10 h, davant del Parlament de Catalunya.

Les entitats convocants valoren que el compliment dels acords del Ple s’ha fet parcialment, ja que s’han desplegat poques de les 350 propostes presentades i que, per tant, resulta insuficient per poder fer front a la greu situació d’atur i precarietat que viuen avui les persones joves. Des del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) es va reclamar la celebració d’aquest Ple per posar a l’agenda pública la greu situació de la població juvenil catalana i poder impulsar una sèrie de mesures urgents per combatre-la, i la veritat és que transcorregut un any, la situació dels joves no ha fet sinó empitjorar.

Tot i la posada en marxa insuficient de les mesures acordades al Ple, sí que ens mostrem satisfets per l’aposta que el Govern català ha fet per garantir un espai d’interlocució en el qual s’inclou el CNJC juntament amb Acció Jove-CCOO de Catalunya i Avalot-Joves de la UGT on es treballa per  posar en marxa la Garantia Juvenil amb la resta d’agents implicats. Tanmateix, no volem deixar de reclamar que l’aplicació disposi d’un pressupost compromès i que les organitzacions juvenils puguin jugar un paper central en les fases de disseny i implementació de la Garantia Juvenil. A la vegada també exigim la territorialització dels recursos europeus a les comunitats autònomes i ens mostrem contraris a la decisió de l’Estat espanyol de destinar aquests recursos a bonificacions i pràctiques a les empreses.

Tot i que la Garantia Juvenil va ser una de les propostes més destacades d’aquest Ple monogràfic sobre la situació de la joventut a Catalunya, durant la roda de premsa també es farà una valoració respecte del seguiment dels acords al voltant d’altres temes cabdals com ara l’educació, l’habitatge o la millora de la qualitat democràtica.