CCOO rebutja criminalitzar el suport social pel desallotjament de Can Vies, a Barcelona

Detenció d’un company d’Acció Jove

Des d’Acció Jove-Joves de CCOO, el passat dimecres ja vam emetre un comunicat expressant la nostra posició contrària al desallotjament de Can Vies, a Barcelona, i sobre els fets ocorreguts les dues primeres nits. Les mobilitzacions de suport, així com els disturbis, no han cessat i la nit de dimecres un company d’Acció Jove va ser detingut.

El company expressava pacíficament el seu suport, així com centenars de veïns i veïnes, quan va ser detingut en un portal. Rebutgem els disturbis i la crema de mobiliari urbà, així com els excessos policials.

Des d’Acció Jove demanem que no es criminalitzi i persegueixi el suport social ni les persones que, pacíficament, reivindiquen l’espai de Can Vies i exigeixen a l’Ajuntament de Barcelona l’aturament de l’enderroc.

Seguim donant el nostre suport a Can Vies i també a totes les concentracions i mobilitzacions pacífiques que tinguin lloc per recuperar l’espai, i reivindiquem la posada en llibertat dels companys i companyes que, com en Jheysson, han estat detinguts pel sol fet d’assistir-hi i donar-hi suport.

Des d’Acció Jove-Joves de CCOO emplacem l’Ajuntament a dialogar i escoltar les reclamacions de la plataforma per  solucionar el conflicte que viu aquests dies el barri de Sants i la ciutat de Barcelona.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de maig de 2014