Les Jornades de Normalització Lingüística de CCOO continuen al País Valencià

CCOO de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears inauguren el segon cicle de debats de les VIII Jornades de Normalització Lingüística, que duen el lema “Viure en català sense cap retallada”, el mes de gener a Castelló. Aquestes Jornades pretenen generar espais de reflexió i debat al voltant de la llengua catalana, partint de la base que normalitzar-ne el coneixement i l’ús és un dret de ciutadania.

Les Jornades s’estan duent a terme de manera descentralitzada a diverses localitats dels territoris de parla catalana. Al novembre es van fer a Catalunya i ara, al gener i al febrer, continuen al País Valencià. Posteriorment es faran a les Illes.

La primera de les conferències al País Valencià tindrà lloc a Castelló, on també es farà l’acte inaugural, el 30 de gener, a les 7 del vespre, a la Universitat Jaume I. Hi intervindran, per donar la benvinguda, Paco Molina, secretari general de CCOO al País Valencià; Montse Ros, secretària general de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, i Toni Baos, secretari general de la Federació d’Ensenyament de les Illes Balears.

Les conferències que inauguren aquest segon cicle són: “Els usos lingüístics a les universitats públiques valencianes”, a càrrec d’Artur Aparici Castillo, professor de sociologia, i “La situació sociolingüística del català als territoris de parla catalana”, a càrrec de Miguel Àngel Pradilla Cardona, professor de filologia catalana. Moderarà l’acte Miguel Àngel Vera, secretari general de la Federació d’Ensenyament de CCOO del País Valencià.

El segon acte d’aquestes Jornades tindrà lloc a Alacant, el 20 de febrer, a les 7 del vespre, a la Universitat d’Alacant. El tema serà l’educació multilingüe i moderarà el debat Bernat Asensi, secretari de Relacions Institucionals de CCOO del País Valencià.

Per tancar el cicle, es farà a València, el 27 febrer, a les 7 del vespre, a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània, una taula rodona titulada “Mobilització social i defensa de la llengua”, en la qual intervindran: Toni Gisbert, secretari general d’Acció Cultural del País Valencià; Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana, i Ferran Garcia, secretari de Política Educativa i Lingüística de la Federació d’Ensenyament de CCOO del País Valencià. Moderarà la taula Isidre Crespo, professor i escriptor.

Per consultar el programa complet, cliqueu aquí.

Per veure més informació