El Servei Lingüístic publica tres materials per facilitar l’ús del català en les tasques sindicals

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya tanca el Projecte d’actuacions 2012-2013 amb l’edició, enguany, de tres materials en llengua catalana de gran utilitat per a les tasques sindicals. Es tracta del tríptic Llenguatge no sexista, guia d’ús, que explica de manera concisa com fer visibles les dones en la negociació col·lectiva; del tríptic Eines i recursos, que aplega un seguit de materials de consulta en línia per treballar en català (diccionaris, multicercadors, traductors…), i de la Guia sindical de redacció de notícies, que recull instruccions lingüístiques i periodístiques necessàries per redactar comunicacions de qualitat en català, i que va dirigida al personal de Comunicació del sindicat. Aquests tres materials, a banda d’estar disponibles en paper, també es poden consultar en el web del Servei Lingüístic.

Durant el mes de desembre, per difondre i treure més partit d’aquestes publicacions, es realitzaran tres sessions d’eines i recursos per treballar en català: a Lleida (dia 12), Girona (dia 16) i Barcelona (dia 19). També amb aquest objectiu, el 12 de novembre passat el Servei Lingüístic i la Secretaria de Comunicació i Xarxes Socials van organitzar un taller de redacció de notícies al qual van assistir una quinzena de càrrecs sindicals amb responsabilitats de comunicació i on es va presentar i treballar la Guia sindical de redacció de notícies.

El Servei Lingüístic de CCOO elabora cada any un projecte d’actuacions per a la promoció de l’ús i el coneixement de la llengua catalana en l’àmbit sindical i laboral, que van des de l’organització de cursos de català, passant per l’elaboració i edició de materials, fins a la impartició de tallers i sessions d’aprenentatge, i que compta amb el suport del Departament de Cultura. A part de la dinamització, s’encarrega també de les tasques de correcció i traducció per al sindicat (publicacions periòdiques, convenis col•lectius…), serveis que posa a disposició de totes les estructures de l’organització.