Acció Jove de CCOO de Catalunya demana al Govern que defugi de grans aparicions merament estètiques

CCOO reclama del Govern de Catalunya un autèntic pla de xoc que abordi la inserció laboral dels col·lectiu de joves

Acció Jove - Joves de CCOO de Catalunya celebra que el Govern de Catalunya presenti la lluita contra l’atur del col·lectiu de joves de Catalunya com una prioritat de primer ordre, però demana pressupost, seriositat, rigor i que es defugi de grans aparicions merament estètiques.

El que presenta el Govern no és un pla de xoc contra l’atur, sinó que són programes de caràcter ordinari que ja estaven previstos i que s’han treballat en el marc del Consell de Direcció del SOC. El col·lectiu de joves, en l’àmbit de la formació, ja fa molts anys que és un col·lectiu prioritari en la programació de polítiques d’ocupació.

La dimensió formativa és molt important, però tenint en compte que la majoria de joves catalans que volen treballar estan en situació d’atur, cal de forma immediata un pla de xoc que abordi la inserció laboral.

A Catalunya, no arriba a un 25% el percentatge de joves menors de 30 emancipats, fet que hauria de preocupar i molt el Govern.
Exigim mesures NOVES, amb dotació pressupostària, innovadores, útils i consensuades amb la participació dels agents socials, un veritable pla de xoc amb dotació econòmica extraordinària, que doni resposta a la crítica situació per la qual passa una immensa majoria de joves catalans i catalanes.

17/09/2013