CCOO dubta de l’aplicació del Programa intensiu de millora a l’ESO anunciat per la consellera d’Educació, Irene Rigau

La Federació d’Educació, que no coneix el projecte concret, alerta dels efectes de les noves mesures al primer curs de l’ESO

La Federació d’Educació de CCOO valorarà amb més precisió les noves mesures a l’ESO (educació secundària obligatòria) que vol aplicar la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i que va anunciar ahir en Comissió Parlamentària, quan conegui el projecte concret, ja que encara no s’ha publicat la documentació.

No sabem si aquest Programa intensiu de millora a l’ESO per a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge és d’aplicació a l’educació pública o a tot el servei educatiu de Catalunya.

Fer reforç a l’alumnat amb dificultats no és cap novetat. És a la LOE i era a la LOGSE. La novetat és que la Conselleria diu exactament com s’ha de fer, sense deixar autonomia pedagògica als centres. Estaria bé que de tant en tant confiessin en el professorat i en els serveis educatius o en la inspecció educativa, que són personal altament qualificat.

Aquest curs, hi haurà aproximadament 400 professors i professores menys i uns 4.000 alumnes més a secundària, és difícil millorar l’atenció en aquestes condicions.

CCOO continua lluitant per aconseguir que les substitucions del professorat es cobreixin des del primer dia en què es produeixin. La normativa que obliga a suspendre els reforços quan s’han de fer substitucions i no han enviat substitut continua vigent. Podrien començar resolent aquesta situació.

La consellera ha dit que el professorat que hi dedicarà és el que s’estalviarà a base de fer optatives des de l’IOC (Institut Obert de Catalunya). Això suposarà que hauran d’atendre uns 50.000 alumnes sense pràcticament plantilla. És a dir, personal que treballa per hores, que tenen feina en altres llocs i que, en la pràctica, són remunerats per fer hores extres, mentre s’ha retallat la plantilla en 6.000 llocs de treball, uns 4.000 estructurals.

CCOO desitja que aquestes mesures no suposin la segregació de l’alumnat. Quan veiem la documentació, ho valorarem.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de maig de 2013