Sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC)

El Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya informa d’una important sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que ha declarat nul un acomiadament col·lectiu per frau de llei a l’empresa Ferrobérica, després que aquesta decidís unilateralment deixar d’aplicar un ERO pactat amb el comitè d’empresa per aplicar un altre amb més acomiadaments i indemnitzacions menors. L’empresa va justificar un deteriorament important de la situació econòmica des del primer ERO, que, com es recull en la sentència, no s’ha justificat de manera suficient, ja que la diferència de pèrdues era de 100.000 euros entre juny i desembre del 2012, sobre un total de 5 milions d’euros.

La sentència, a més, condemna l’empresari per haver creat un grup d’empreses a Espanya, Polònia, Dinamarca i Xile, sota el seu control absolut, sense haver complert amb l’obligació de presentar els comptes consolidats ni la comptabilitat d’algunes d’elles. Aquest fet afecta de ple, segons la sentència, el dret d’informació i consulta de la mateixa negociació col·lectiva i, per tant, s’ocultava informació fonamental per a la negociació de l’ERO.

La sentència declara també el dret dels treballadors afectats per l’acomiadament a la reincorporació al seu lloc de treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de maig de 2013