Amb motiu de la celebració el dia 17 de maig del Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia

CCOO de Catalunya reivindica una llei contra l'homofòbia i la transfòbia

L'homofòbia o aversió per l'homosexualitat és una xacra social que també és present al món del treball.

La crisi no ha fet més que agreujar la vulnerabilitat del col·lectiu de lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals (LGTB) en la defensa dels seus drets i de la igualtat de tracte. Fer visible l'orientació sexual o la identitat de gènere i demostrar la discriminació per aquests motius és complex, el que condueix, en molts casos, a l'ocultació i la repressió i amb elles al reforç de la hipòtesi sobre la inexistència de l'homofòbia i transfòbia a l'entorn laboral.

La reforma laboral i la desregularització de les relacions laborals facilita disfressar un acomiadament homòfob com a acomiadament per causes objectives o col·lectives.

Per a CCOO la lluita contra qualsevol tipus de discriminació al món del treball i a la societat en general, inclosa la que pateix el col·lectiu LGTB, és una prioritat de la nostra acció sindical; és per això que hem promogut la inclusió de clàusules de defensa de LGTB als convenis col·lectius així com hem denunciat els casos que hem detectat d'homofòbia i transfòbia als centres de treball.

El dia 9 de maig les principals entitats LGTB de Catalunya van presentar al Parlament una proposició de llei contra l'homofòbia, que també inclou la lluita contra la discriminació en el lloc de treball.

Des de CCOO de Catalunya donem suport a la iniciativa legislativa per una llei contra l'homofòbia i la transfòbia des del nostre compromís social i polític de lluita contra qualsevol forma de discriminació i exigim als membres del Parlament de Catalunya que aprovin aquesta norma que ha de contribuir a la plena igualtat.

16/05/2013