Una sentència sorprenent i injusta

La sentència del TSJC que obliga tot el grup a rebre la classe en castellà si un alumne ho demana és injusta amb la majoria

FotoCCOO manifesta una vegada més la necessitat d’aturar l’agressió permanent que significa per als centres educatius de Catalunya haver de justificar de manera reiterada les més que demostrades bones pràctiques eductives i l’eficàcia del sistema d’escola catalana.

L’escola catalana ha de garantir, per a tot l’alumnat, l’accés al coneixement i el domini de l’ús del català com un dret de ciutadania. Les veus clares dels tècnics, professionals de l’educació, lingüistes i acadèmics han demostrat reiteradament la bondat i l'eficàcia del model.

És una greu irresponsabilitat i una flagrant injustícia fer prevaldre els criteris de molt pocs per imposar-los a les majories.  No s’entén de cap manera que la demanda d’una família pugui condicionar i obligar la immensa majoria.  Més encara quan l’actual model garanteix per a tot l’alumnat l’aprenentatge, el domini i l'ús quotidià de la llengua castellana i la catalana.

CCOO reitera la voluntat de defensar amb fermesa, el model d’escola catalana per garantir la cohesió social i els drets de tota la ciutadania.

Per un país de tots, l’escola en català!

10/04/2013