La vaga a l’educació a Catalunya té un seguiment de més del 55% a les 9 del matí

Des de l’Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya estem recollint les dades de la incidència de la vaga general d’avui a l’educació i a hores d’ara ja podem confirmar que la vaga està tenint un important seguiment global de més del 55%. A mesura que anem recollint les dades de l’ensenyament secundari i altres sectors, aquesta xifra probablement anirà augmentant.

Aquesta és la primera vegada que tots els àmbits de l’educació de totes les comunitats autònomes convoquen una vaga com a acte de protesta als múltiples atacs que estan patint els serveis educatius públics. La gran majoria de centres han plantejat aquest 22 de maig com a jornada de lluita amb vaga dels professionals, però que compten amb el suport de les famílies, i que està tenint diversitat d’activitats com els tancaments als centres que van començar ahir a la nit i que es perllongaran tota la jornada amb manifestacions arreu. Cal recordar que la manifestació central tindrà lloc a les 12.30 a la plaça Universitat de Barcelona.

Des de CCOO volem denunciar els abusius serveis mínims dictats per la Conselleria i que són superiors en un 50% als de la vaga general del passat 29 de març. CCOO ha presentat recurs contra aquesta ordre de serveis mínims imposats unilateralment per l’Administració catalana. Cal destacar, també, que molts centres es troben avui de colònies que havien estat planificades des de fa mesos.

També és molt destacable que Fapac i Fapaes han fet una crida a les AMPA i les famílies a donar suport a aquesta vaga per tal de mostrar el rebuig de la comunitat educativa a les retallades massives que pateix l’educació pública al nostre país. El suport a aquesta convocatòria per part de Fapac i Fapaes ha estat molt clar, explícit i inequívoc.

El suport dels professionals de l’educació a aquesta convocatòria de vaga va dirigida al manteniment i la millora de la qualitat del sistema educatiu, unes reivindicacions que van més enllà de les qüestions purament laborals o econòmiques. I cal destacar també el suport dels estudiants de secundària i les universitats que veuen com la massificació de les aules, la no cobertura de les substitucions, la brutal pujada de taxes i la disminució de l’oferta educativa posen en perill la qualitat de l’educació i l’accés a la formació postobligatòria com la FP o la universitat.

Us recordem algunes de les manifestacions i concentracions que tindran lloc avui a Catalunya:
-Barcelona, 12.30 h, pl. Universitat
-Girona, 12.30 h, concentració davant Delegació Generalitat, c. Pompeu Fabra, 1/ 18 h manifestació Pl. Independència
-Lleida, 18 h, davant Departament d’Ensenyament
-Tarragona, 12 h, concentració davant Serveis Territorials / 18.30 h manifestació pl. Imperial Tarraco

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de maig de 2012