Nou web de la Secretaria de la Dona

La Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya posa en funcionament la seva nova pàgina web, fent-ho coincidir amb la celebració del 8 de Març, Dia de la Dona Treballadora.

La renovació portada a terme ha implicat una unificació en el disseny de tots els webs de la CONC, una actualització de continguts i alhora una creació de nous apartats que incorporin les noves eines i posar-les a l’abast de la nostra representació sindical i la nostra afiliació.

En aquest nou web https://www.ccoo.cat/dona/, que esperem que es converteixi en una eina útil, hi podreu trobar l’agenda d’actes, informació, documentació, publicacions, orientació en les qüestions relacionades amb la discriminació per raó de gènere, eines específiques per a les situacions d’assetjament sexual i assetjament per raó de sexe, informació sobre les campanyes per afavorir l’afiliació i la participació sindical de les dones, estudis, accés a la legislació i a bibliografia específica; tots ells instruments per afavorir i per facilitar instruments per a l’acció sindical.

Per a la seva nova configuració, hem escollit aquelles àrees que representen un canvi més intens en la vida quotidiana de les persones treballadores: els canvis en els drets de conciliació, les novetats en el tractament de l’assetjament sexual i la implementació de plans d’Igualtat en les empreses, tot intentant facilitar les eines més adequades per desenvolupar-les.

En l’actual context hem d’estar alerta per evitar que la crisi econòmica i les polítiques que s’estan fent des dels governs, no eixamplin encara més les desigualtats que encara romanen en el mercat de treball. En èpoques com aquesta, conceptes com la igualtat d’oportunitats, l’economia social i la responsabilitat social passen a un segon terme, tot i que és quan són més necessaris.

La igualtat és un valor constitucional recollit en la Constitució Espanyola de 1978, que estableix el principi de igualtat i no discriminació i que insta els poders públics a promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat siguin reals i efectives, eliminant els obstacles que impedeixin o dificultin el seu desenvolupament, i facilitant la participació a tota la ciutadania. Tanmateix, en qualsevol societat democràtica la igualtat ha de ser un valor fonamental i un dret per a totes les persones, amb la fita final d’arribar a la igualtat real.