Comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a la CCMA
Ahir, al Parlament, CiU ha acceptat incorporar a la llei de la CCMA una esmena del Partit Popular que diu:
“En el cas de la participació en el mercat publicitari de les emissores de ràdio, aquesta s’ha d’anar reduint progressivament fins a la seva desaparició…”
Aquesta mesura, combinada amb la reducció en la subvenció a Catalunya Ràdio, que també va acordar amb el PP, deixarà l’empresa en una precària situació de futur.
També pel que fa a TV3, CiU ha acceptat les tesis de la dreta espanyola que cal retallar dràsticament els pressupostos i el nombre de canals de Televisió de Catalunya.
La submissió del Govern català al PP en relació a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, tant en els aspectes legislatius com en els pressupostaris, que té la clara intenció d’afavorir els grups privats de comunicació, com el Grup Godó-La Vanguardia, aplanen també el camí a l’expansió de les cadenes privades espanyoles: Telecinco i Antena 3, i tindrà com a conseqüència la reducció de l’espai cultural i lingüístic català en els mitjans de comunicació a Catalunya. No s’hi val omplir-se la boca de nacionalisme quan els fets van en sentit contrari.
La proposta aprovada serà presentada al ple del Parlament de Catalunya d’aquí a dues setmanes, i comptarà amb el suport de CiU i el PP cosa que li donarà la majoria suficient per a la seva aprovació.
L’esmena, a més, contradiu la Llei general de l’audiovisual de Catalunya, aprovada l’any 2005 amb els vots a favor de tota la cambra, excepte els del PP, que diu:
“1. La garantia de la prestació efectiva i adequada del servei públic de comunicació audiovisual de la Generalitat requereix la previsió i l’obtenció d’uns ingressos necessaris i suficients.
2. El servei públic audiovisual de la Generalitat es finança principalment amb les aportacions pressupostàries que fa la Generalitat, i també amb la venda i la prestació de serveis i amb la participació en el mercat publicitari……”