30.000 persones es manifesten a Barcelona contra les retallades

A Barcelona el dimecres 18 de gener de 2012

Barcelona ha acollit una gran manifestació convocada per diferents sindicats de l’Àrea Pública en protesta per les retallades impulsades pel Govern de la Generalitat. Unes 30.000 persones han participat en una marxa que ha tingut el seu inici a la Plaça de Sant Jaume i ha acabat a les portes del Parlament de Catalunya, on se celebrava el debat sobre els pressupostos de la Generalitat.

Funcionaris de l’Administració (mestres, personal sanitari, mossos d’esquadra, bombers, treballadors de justícia, etc.) han cridat en defensa dels serveis públics i han exigit al Govern d’Artur Mas que no se’ls faci pagar els costos de la crisi.

També a Girona o Tarragona hi ha hagut protestes.

CCOO agraeix a tots els treballadores i treballadores dels serveis públics la participació a la manifestació d’ahir.

Al Parlament, on al matí s’havien rebutjat les esmenes a la totalitat del Projecte de pressupostos i a la tarda s’estaven debatent les esmenes a la totalitat de la Llei de mesures fiscals (llei d’acompanyament), en la qual es concreten les retallades presentades pel Govern a la mesa de negociació, els representants sindicals hem mantingut una reunió amb representants de tots el partits polítics.

En aquesta reunió els hem transmès el malestar dels treballadors i treballadores dels serveis públics per les retallades que s’afegeixen a les que ja fa més de tres anys estant patint i que, a més de demostrar que són inútils per crear ocupació i per sortir de la crisi, suposen un empitjorament de la qualitat dels serveis i, per tant, una agressió pel conjunt de la ciutadania.

Els hem demanat que en el debat de les esmenes, tant en la Llei de pressupostos com en la Llei d’acompanyament, es tinguin en compte les nostres consideracions i no es penalitzi per la crisi, una vegada més, els treballadors i treballadores dels serveis públics, ni s’aprofiti la crisi per imposar un aprimament dels serveis públics.

Feu clic per veure:
-la galeria fotogràfica de la manifestació d’empleats públics a Barcelona (18-1-2012)
-el vídeo de la manifestació d’empleats públics a Barcelona (18-1-2012)