CCOO considera que el Govern de la Generalitat s’ha vist obligat a rectificar per l’allau de reclamacions de les persones afectades

Després que el Govern hagi anunciat la rectificació en el pagament de la paga extraordinària als treballadors i treballadores dels serveis públics

Davant de les declaracions del conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, en les quals ha demanat disculpes pels errors comesos en el pagament de la nòmina als treballadors públics de la Generalitat, CCOO de Catalunya considera que això és fruit de l’allau de reclamacions dels afectats.

CCOO de Catalunya va elaborar un model de reclamació perquè els empleats i empleades públiques poguessin exigir el pagament íntegre de la paga de Nadal. D’aquest model se n’han lliurat a l’administració més de 100.000 còpies.

El sindicat valora positivament que el Govern hagi rectificat, però al mateix temps li demana que cessi del seu càrrec les persones responsables d’aquesta mala gestió i de la nefasta interlocució amb la representació sindical. Un cop el país ha pogut comprovar la seva ineptitud, el Govern té l’obligació de procurar interlocutors que sàpiguen què és la negociació col•lectiva i que estiguin capacitats per gestionar la plantilla.

CCOO de Catalunya es proposa, ara, que el Govern català retiri les mesures salarials que ha presentat per al 2012. El sindicat lamenta els neguits que han hagut de passar aquests dies els treballadors i agraeix la rapidesa i la contundència de la reacció del conjunt d’empleats i empleades de la Generalitat amb la presentació dels recursos. Amb aquesta capacitat de resposta s’ha mostrat que CCOO té capacitat per impedir l’agressió que el Govern té preparada per al 2012.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de desembre de 2011