Indignació i rebuig a unes mesures que suposen un agressió sense precedents als empleats públics

CCOO considera un atac brutal sense precedents les mesures presentades el 30 de novembre per la Generalitat a la Mesa de la Funció Pública

FotoCCOO de Catalunya considera un agressió sense precedents les mesures presentades pel Govern de la Generalitat al matí del dimecres 30 de novembre en la Mesa General de Negociació dels empleats de la Generalitat.

Aquesta proposta comporta retallades en les condicions salarials, laborals i socials de la plantilla de l’administració catalana, que poden fer-los retrocedir 30 anys enrere. Les mesures podrien comportar, també, retallades de plantilla, amb la finalització de contractes del personal interí i temporal, que en el conjunt de l’administració representa el 25-30%.

CCOO considera aquests plantejaments com un atac a la negociació col·lectiva, ja que pretenen abolir acords presos en la mesa de negociació en els darrers anys.

El sindicat vol recordar també que plou sobre mullat en aquest tema: les successives retallades i congelacions salarials signifiquen una pèrdua acumulada del poder adquisitiu dels treballadors de l’administració catalana que pot arribar en alguns casos al 20%. Aquestes retallades, a més, ni han servit per a reactivar l’economia ni per a crear ocupació.

Així mateix, CCOO exigeix al Govern la concreció i quantificació de les mesures plantejades el dimecres 30 de novembre per poder fer, de manera unitària amb la resta de sindicats presents a la Mesa, una valoració acurada de les conseqüències d’aquestes propostes. Dijous 1 de desembre, a les 11 h, es torna a reunir la Mesa de la Funció Pública.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de novembre de 2011

Feu clic per veure:
-el vídeo de la concentració de l'Àrea Pública, amb declaracions de Josefina Pujol, coordinadora de l'Àrea Pública de CCOO de Catalunya, el 30 de novembre de 2011
-la galeria fotogràfica de la concentració de l'Àrea Pública del 30 de novembre de 2011
-el document amb les mesures proposades per la Generalitat el 30 de novembre de 2011

30/11/2011