Simón Rosado, Medalla d'Or al Mèrit en el Treball a títol pòstum

FotoAmb data 24 de juny de 2011, el Consejo de Ministros del Govern central ha concedit la Medalla d'Or al Mèrit en el Treball, a títol pòstum, a Simón Rosado, que va ser secretari d'Acció Sindical i Política sectorial de CCOO de Catalunya i membre històric de la nostra organització.

CCOO de Catalunya mostra la seva satisfacció per la concessió de la Medalla d'Or al Mèrit en el Treball al sindicalista Simón Rosado

CCOO de Catalunya ha rebut amb gran satisfacció la concessió per part del Govern de l’estat de la Medalla al mèrit en el treball a l’històric sindicalista Simón Rosado que ens va deixar sobtadament el passat 11 d’octubre. La concessió d’aquest guardó va tenir lloc en el darrer Consell de Ministres que es va celebrar el passat divendres. La medalla d’or al mèrit en el treball es concedeix amb la finalitat de premiar i destacar el mèrit d’una conducta socialment útil i exemplar en el desenvolupament dels deures que imposa l’exercici de qualsevol feina, professió o servei.

Nascut l'11 de març de 1957 a Hervás (Càceres), Simón Rosado va treballar a Derbi entre el 1974 i el 1984, i va ser-ne president del Comitè d'Empresa des del 1979. El 1974 va ingressar a CCOO dins de la Coordinadora de CCOO del Vallès Oriental. Aquell mateix any va ingressar a les Joventuts Comunistes del PSUC. El seu compromís el va portar a ser detingut el 1976 arran de la vaga organitzada per la COS contra la reforma política i per la Llibertat política i sindical i l'any 1977 arran de la vaga pel Conveni provincial siderometal•lúrgic.

Del 1980 al 1988 va ser secretari general de la Unió Local de CCOO de Mollet del Vallès. Entre el 1984 i el 1988 va ser secretari general de la Unió Comarcal de CCOO del Vallès Oriental i posteriorment, va ocupar el càrrec de secretari general de la Federació del Metall i la Mineria de CCOO de Catalunya. Des de l'abril de l'any 2000 era membre del Secretariat de CCOO de Catalunya. En el moment de la seva mort, Rosado era secretari d’Acció Sindical i Política sectorial del sindicat.
Fa uns mesos, CCOO va impulsar la petició formal d’aquesta Medalla per a una persona que ha deixat una marcada empremta en el nostre sindicat. Us adjuntem la carta que va iniciar el procés de concessió que ara culmina.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de juny de 2011

Feu clic per veure:
-la carta de petició de medalla enviada per CCOO de Catalunya al mes de març de 2011
-l'acord de concessió de medalles del Consejo de Ministros del Govern central (24-6-2011)
27/06/2011