Memorándum de la CES a la presidència francesa de la UE

La CES recorda que no hi haurà construcció Europea sense desenvolupar l’Europa Social

La Confederació Europea de Sindicats saluda el programa de la presidència francesa que té com a leitmotiv ‘la Europa que protegeix’. En un moment en que el futur de la Unió Europea està cada cop més carregat de dubtes desprès del ‘no’ Irlandès al Tractat el que cal és un veritable canvi polític. La ciutadania europea no és escèptica envers Europa, sino envers l’actual dèficit de política social, no rebutja la construcció Europea, sino que reclama que aquesta tingui una clara vessant social, un compromís amb l’ocupació de qualitat i sàpiga conciliar sostenibilitat i mundialització. Per això cal deixar ben clar en el Tractat que els drets fonamentals primen sobre el mercat únic, fer progressar la millora de l’ocupació pel que fa el temps de treball o l’àmbit d’aplicació dels convenis (Bolkestein…), i reforçar en aquests moments d’incertesa econòmica l’agenda social europea.

Per a llegir el text sencer del memoràndum de la CES feu click aquí

El programa davant del que pren posició la CES i que defensarà la presidència francesa els propers 6 mesos, s’estructura al voltant de tres grans capítols:

1.- Convertir Europa en un model de desenvolupament social, ecològic i econòmic sostenible
2.- Per una Europa més atenta als drets, la seguretat i les aspiracions dels seus ciutadans
3.- Afirmar Europa en l’escenari internacional

L’ambició de la presidència francesa per al seu mandat és la de respondre a les principals preocupacions dels seus ciutadans. Per això s’ha imposat quatre grans prioritats: l’energia i el clima, les qüestions de la migració, l’agricultura i la seguretat i la defensa.

Per a llegir el programa sencer de la presidència francesa feu click aquí